Voedingsadvies-op-maat

Voedingsadvies-op-maat

Dit wist je misschien al lang hoor, maar in het menu boven deze blog staat het kopje voedingsadvies-op-maat. Hieronder nog eens een uitleg.

Met een verleden van overgewicht tot niet of nauwelijks meer eten besloot ik in 2010 de opleiding tot gewichtsconsulente te volgen. Pas toen werden mijn ogen geopend en begreep ik wat voeding betekent voor een gezond lichaam en een gezond gewicht.

Niet lang daarna werd ik madly verliefd op het ijzer, en zwaaide ik de cardioapparaten vaarwel. En nu, vier jaar later, ben ik voedingsconsulente bij de sportschool waar ik train, én bereid ik me voor op mijn eerste fitnesswedstrijd. Madly in love ben ik met deze lifestyle.

En jij? Wat zijn jouw doelen? Hoe ga je ze bereiken? En doe je dat alleen, of kun je af en toe best wat hulp gebruiken?

In dat laatste geval is Fannetiek here to help. Ik wil jou vanuit mijn passie voor voeding en training de kans geven ook jouw doelen te bereiken. Nu echt. Wil je abs? Dan zorgen we voor abs. Wil je vijf kilo afvallen? Gaan we doen. Heb je weinig energie, voel je je vaak futloos, of heb je last van eetbuien? Dan gaan we dat veranderen.

Ik heb twee advies-pakketten samengesteld (Fannpack A en Fannpack B); de een wat uitgebreider dan de ander. In beide gevallen vraag ik je een aantal dagen je voeding bij te houden zodat ik dit kan beoordelen. Hieronder een korte uitleg:

Fannpack A is voor iedereen die geen idee heeft waar te beginnen met gezond eten en is een wat uitgebreider adviespakket. Ik maak o.a. een voedingsdagboek voor je, afgestemd op jouw doelen, zodat je een stevige basis en houvast hebt. Daarnaast krijg je tot zes weken na het toesturen van jouw voedingsdagboek de gelegenheid vragen te stellen per mail, en geef ik je healthy tips en trucs voor jouw specifieke doel. Na die zes weken volgt een evaluatie.

Fannpack B is er voor de gevorderde healthies: een eenmalig advies met daarin tips, trucs en aanwijzingen/bijsturingen voor een zo optimaal mogelijk resultaat. Want het kan heel goed zijn dat jij eigenlijk al best goed bezig bent en je voeding (en training) aardig onder de knie hebt, maar net even dat extra duwtje in de rug zoekt om je resultaten te optimaliseren. Even een check of je in de goede richting zit, en wat je kunt doen om dat extra stapje te maken. Na het sturen van jouw huidige voeding per dag, krijg je van mij hierop een eenmalige evaluatie. Daarnaast krijg je uiteraard ook tips/aanpassingen op jouw voeding en macro’s om jouw doel nog sneller te bereiken.

…………………………………………………………………………………

Bij beide pakketten richt ik me op de juiste energiebalans omdat ik allergisch ben voor het woord dieet. Dus wat heb jíj nodig per dag qua voeding om jóuw doel te bereiken (jouw (sport)activiteiten daarbij in de gaten houdend). Die energiebalans is erg belangrijk, en voor iedereen anders. Wat voor de een werkt, kan voor jou en jouw doelen juist helemaal niet werken.

Meer weten? Kijk dan even hier.