New gym, who's dis

New gym, who’s dis

Dag 11/365 jongens. Gaan jullie goed? Ben je happy & healthy het nieuwe jaar begonnen? Ik wel.

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het gevoel dat het nieuwe jaar al veel langer bezig is dan slechts 11 dagen. Door een volle agenda, nieuwe business, toffe collabs én een nieuwe gym kan het ook zomaar zo zijn dat de tijd lijkt te vliegen. En stiekem vind ik dat heerlijk.

New gym

Vanaf 1 januari train ik trouwens bij Basic Fit. Een samenwerking die per toeval ontstond door een mailwisseling met Basic Fit waarin ik mijzelf bekend maakte als ‘het Yanga Sportwater meisje’. En dat meisje heeft nu een hele fijne oranje Basic Fit sporttas, een oranje bidon en twee oranje handdoeken. En dus een nieuw gym abonnement.

Omdat ik leuke reacties kreeg op mijn workout circuits die ik op mijn story van Instagram plaatste, ben ik van plan meer over mijn trainingen te vertellen (en te laten zien), meer over mijn voeding, daily life en hoe ik uberhaupt omga met een drukke business, een aanstaand boek en een healthy en fit leven.
De Fitgirl 3.0 ofzo.
Bestaat er zoiets? Bij deze dus.

Who’s dis

Vandaag wil ik beginnen met een aantal stretch-oefeningen die ik graag doe voor ik begin aan mijn training. Overigens begin ik vaak met zo’n 10 minuten op de loopband, soms een stretch-loop (grote passen), soms een langzaam loopje, soms sprintjes, maar altijd met hardhouse-/core (tip voor de liefhebber: Defqon 2016 – The Prophet – check YouTube – you will love it).

Stretchah

Omdat ik redelijk stijve heupen heb en een stijve onderrug, helpt het mij enorm om vooraf (en ook thuis!) deze stretch-oefeningen te doen (onder het filmpje de uitleg!)

Je ziet in het filmpje:

Hip flexor stretch (tegen muur)

Begin in een lunge met je rechtervoet naar voren. Zet je linkerknie eventueel op een ​​mat voor meer comfort. De positie van je rechtervoet is iets voor je rechterknie. Druk je heupen naar voren en naar beneden tot je een rek in de voorkant van je linkerheup voelt. Houd dit 10 tot 30 seconden vast en herhaal met het andere been. Doe dit een aantal keer, om en om.

Extra stretch? Zet dan je achterste been tegen de muur achter je. Pas op: houd je heupen recht als je eenmaal op een knie zit. Begin iets verder van de muur af als je merkt dat je nog niet je gehele onderbeen tegen de muur krijgt.

Hip/quad stretch

Ga op een mat zitten met beide knieën vooruit. Duw je bovenlichaam omhoog en laat dan langzaam je bovenlichaam zakken, terwijl je je heupen naar voren duwt. Zoek de stretch op in je heupen en quadriceps. Houd dit 10 tot 30 seconden vast en herhaal met het andere been. Doe dit een aantal keer, om en om.

Hamstring stretch

Leg je rechtervoet voor je in een hoek van 90 graden. Het andere been ligt achter je. Buig nu rustig je bovenlichaam over je voorste been heen en zoek de stretch op in je hamstring. Wissel van kant. Houd dit 10 tot 30 seconden vast en herhaal met het andere been. Doe dit een aantal keer, om en om.

External Shoulder Rotation (met stok, handdoek of elastiek)

Neem een stok of elastiek en houd deze aan de twee uiteinden vast. Breng de stok boven je hoofd en door je ellebogen iets bij elkaar te brengen laat je de stok langzaam achter je zakken zodat je schouders een volledige rotatie maken. Lukt het niet? Neem dan een langer elastiek en houd je armen wijder. Ben jij flexibel genoeg?

En there you go! Nu ben je klaar voor je workout.


Tell me: wat wil je nog meer lezen op Fannetiek.nl over mij, mijn workouts, eten, recepten of diëten?
Let me know & I will tell you :)