Koken met Fannetiek: BCAA Jell-O

Koken met Fannetiek: BCAA Jell-O

Iedere zelfrespecterende bodybuildchick in Amerika is fan van Jell-O. En dan niet de vol met suiker gepropte caloriebommetjes, nee BCAA-Jell-O. Althans, daar ga ik vanuit want ik zie ze drieëntwintig keer per dag langs komen op mijn Instagram timeline. All smiling and cheering en helemaal happy met hun nagenoeg calorieloze snack.

Wil.ik.ook. Dus ik op zoek in de Nederlandse supplementenwinkels. Nope. Nada. Niets. En dan zit er maar één ding op. Het zelf maken. Wel een beetje met de hulp van Google, maar hey, it worked!

Wat heb je nodig voor een shitload aan BCAA-Jell-O blokjes:
* 2 schepjes BCAA (smaak naar keuze, ik gebruikte de smaak watermeloen van BPI sports*, love deze).
* 6 á 7 gelatineblaadjes (circa 10 g)
* ca. 600 ml water (net van de kook af)
* twee theezakjes naar keuze (ik gebruikte Groene thee met Cranberry smaak – geen idee waarom)
* een ovenschaal (of ruime kom, of kleine bakjes, net wat je wil)

Hoe maak je een shitload aan BCAA-Jell-O blokjes:
Dit is denk ik het simpelste en meest doeltreffende recept wat ik ooit heb gemaakt. Let op; kook het water in een waterkoker en giet het water – net van de kook af – in de ovenschaal. Gooi hier de gelatineblaadjes in en hang hier een paar minuutjes de theezakjes bij. Theezakjes er uit, twee schepjes BCAA er in en roeren maar. Roeren, mixen, roeren, mixen (gebruik een garde, werkt het snelst) en roeren tot alles helemaal door elkaar gemixt is en er geen wit poeder of gelatine meer te zien is. Nog steeds wit poeder? Mixen dan dus. Klaar? Helemaal glad? Niet?
R-o-e-r-e-n. Ok. Nou en dan gaat het dus de koelkast in. That’s it. Ik liet het een nacht in de koelkast staan, maar met een beetje geluk (en weinig geduld) is de BCAA-Jell-O in zo’n vijf tot zes uur ook wel klaar.

Klaar? Snijd dan eerst de randen van de BCAA-Jell-O voorzichtig los en kieper de schaal om op een groot bord. Het scheurt heel makkelijk, maar goed, je gaat het toch in blokjes snijden.

Enjoy!

De hele schaal bevat zo’n 10 g BCAA, 2 g CLA en 500 mg Agmatine (indien je BPI gebruikt). Oftewel, er zitten nagenoeg geen calorieën in, geen suiker (en het is toch zoet), en het vult ook nog perfect. Een zo goed als calorieloze, frisse, goed voor je body-snack.

You can thank me now.

bannerbestbcaa

*Best BCAA van BPI Sports is een nieuwe aminozuurformule, die naast de BCAA’s ook CLA en agmatine levert. Deze formule is de eerste die de drie vertakte aminozuren – leucine , isoleucine en valine – met elkaar linkt, om zo oligopeptiden te vormen. Oligopeptide gebaseerde vertakte aminozuren hebben een beter transport naar de spieren, waardoor een efficiënter metabolisme, meer bio-activiteit, snellere werking en een algemeen verbeterd BCAA model ontstaat. Ik heb dit niet zelf verzonnen en ik word niet gesponsord door BPI Sports, maar het klonk goed.