Sleeping beauty: 8 x geheimen voor een goede nachtrust

Sleeping beauty: 8 x geheimen voor een goede nachtrust

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar slaap (en rust) zijn HEEL belangrijk voor een happy & healthy life, lijf én mindset. En wat dacht je van jouw huid? Niet alleen gezonde voeding maar ook (en vooral) een goede nachtrust doet wonderen voor jouw gezicht.

Congrats on your face

Je hebt niet altijd invloed op de hoeveelheid stress in je leven natuurlijk. Je zal slapeloze nachten hebben of nachten overslaan. Je hebt echter wel invloed op het creëren van een zo fijn mogelijke nachtrust en het bedenken van jouw eigen slaaprituelen.

Geen inspiratie? Yogi en onderneemster Talia Hendlisz (van Magic Wakame) geeft in samenwerking met Estee Lauder 11 tips voor een goede nachtrust. Onbewust deed ik er al een paar voor ik deze tips las. Welke ga jij proberen vandaag?

8 x goede nachtrust

Nieuwe energie
Verander van outfit wanneer je na een drukke werkdag thuiskomt. Dit verandert direct de energie. Trek lekker je huispak aan zodat je een gevoel van ‘vrijheid’ creëert. Extra tip: hang jouw werkkleding te ‘luchten’. Zo blijft de energie van jouw emoties van die dag er niet in hangen.

Anti-blokkade
Doe sieraden af voordat je gaat slapen. Ringen, horloges en armbanden blokkeren goede doorstroming van energie.

Da-haag wallen!
Mijd zware maaltijden vlak voor bedtijd. Een lichte maaltijd, zo’n twee tot drie voordat je naar bed gaat, is het beste. Denk aan bouillon of een kommetje rijst met wat gestoomde groenten. Dierlijke eiwitten, geraffineerde (bewerkte) producten en alcohol zijn ‘s avonds geen goed idee. En alcohol zorgt voor wallen onder je ogen de volgende dag. Yuk.

Rustmomentje
Creëer anderhalf uur voor je gaat slapen een moment van rust. Lees een boek (zoals deze ;-)) of doe eens niets. Computer, laptop en telefoon uit (of omgekeerd wegleggen). Geen felle schermen!

Slaapwonder
Verhoog je magnesiumlevel, het helpt je instant beter te slapen. Ik neem zelf al jaren magnesium citraat voor ik ga slapen, maar magnesium vind je ook in paranoten, cashewnoten, volle granen, havermout, mais, bruine rijst, tofu, linzen, dadels, vijgen en spinazie.

Avondritueel
Omdat je je telefoon en computer toch aan de kant hebt gelegd, heb je mooi tijd voor een warme douche of ontspannen bad voordat je gaat slapen. Lavendelolie werkt goed tegen stress en kamilleolie zorgt voor een kalme geest. Give it a try.

Gelukstruc
Ook dit ‘trucje’ noemde ik al vaker maar schrijf voor het slapengaan eens drie positieve dingen op die je vandaag hebt meegemaakt. Door het op te schrijven ‘beleef’ je ze weer en krijg je nog een keer die positieve energie.

Acht uur
Probeer minimaal zeven tot acht uur slaap per nacht te krijgen. Zorg ervoor dat je iedere avond ongeveer rond dezelfde tijd gaat slapen en rond dezelfde tijd opstaat. Het creeren van deze rust en regelmaat helpt jou met een actiever gevoel en een positievere mindset. Die jou dan weer verder helpt in jouw fitjourney.

Is echt zo.

Hier en daar misschien een beetje zweverig maar het werkt dus wel echt. Probeer een van deze tips eens en geniet van je welverdiende rust.

X